Sollicitatie Docent/Professor

Discussion in 'Afgewezen' started by HappyNess10, 30/9/18.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HappyNess10

HappyNess10

Speler

1.Wat is je IGN? (in game naam)
    HappyNess10 (RL Dylan)

2. Wat is je leeftijd?
    15 (Maar veel zeggen dat ik een kinderachtige stem heb)

3. Hoeveel lessen heb je ongeveer gevolgd op New HP?
    IDK ondertussen wel wat

4. In welk vak zou jij les willen geven?
    Geschiedenis van Toverkunst is mij eerste keuze. Maar Fabeldieren en Voorspellend rekenen zou ik ook best kunnen geven

5. Heb jij al eerdere ervaring als docent?
    Half, niet op DreamCraft. Maar ik hadt een vriend die ook een Harry Potter server hadt. Daar gaf ik ook les op. (Daarop gaf ik: Fabeldieren en Geschiedenis van Toverkunst)

6. wat vind je dat er beter kan aan de huidige manier van lesgeven? En wat moet juist zo blijven?
    Ik vindt de manier van les geven prima. Maar misschien kan we wat gedaan worden aan de manier op vragen. Ik heb vaker gehad dat ik vragen had maar die moeilijk kon vragen.

7. Schrijf een voorbeeld les (200-300 woorden, Alleen theorie lessen zijn toegestaan)

Mijn eerste keuze was Geschiedenis van Toverkunst dus de voorbeeld les gaat over Geschiedenis van Toverkunst

Welkom bij de les: Geschiedenis van Toverkunst
    Vandaag gaan we het hebben over de gevangenis Azkaban.
    Azkaban werdt tot 1996 bewaakt door Dementors. Zij worden gevreest, want als zij je kussen nemen ze je ziel af.
    Na de val van Voldemort werden de Dementors weggestuurd.
    In die tijd nog, haalde Voldemort de Dementors over tot de duistere kant, waardoor alle gevangenen konden ontsnappen.
    De gevangenis is eigenlijk een bunker. Deze ligt op een eiland in de Noordzee. De gevangenis heeft geen muren. water of iets dergelijks
    nodig, want de Dementors en Bewakers bewaken alles. Als je toch uit weet te breken en bij de zee komt, dan is het te ver zwemmen naar het vaste land.
    De gevangenis behoort tot het Britse gedeelte van de tovernaarswereld. Drie van de bekenste gevangenen zijn:
    - Rebeus Hagrid.
    - Sirvius Zwarts.
    - Lucius Malfidus.
    Rebeus Hagrid is naar Azkaban gestuurd omdat er werd beweerd dat hij de Geheime kamer had geopend.

Lucius Malfidus is ernaar toe gestuurd omdat het Ministerie van Toverkunst hem ontdekte bij het Departement van Mystificatie nadat hij
    was behekst door Albus Perkamentus.

Sirius Zwarts werd verdacht van het verraden van James en Lilly Potter aan Voldemort. Ook werd hij er van verdacht dat hij misschien
    wel Peter Pippeling en dertien dreuzels had vermoord. Hij is ontnapt en onschuldig verklaart.

Nu mogen jullie een opstel schrijven. Als huiswerk wil ik dat je over een andere gevange in Azkaban schrijft, vermeld ook de reden waarom hij/ zij gevangen is
    genomen. Het huiswerk mogen jullie inleveren als ik online ben of in een andere les van mij.

8. Waarom wil jij docent worden? (minimaal 200 woorden)
    Ik wil graag leraar worden omdat ik het zelf leuk vind om dingen te leren van anderen en dat ik het dan ook heel erg leuk zou vinden om mijn eigen kennis weer
    over te brengen aan anderen. Zelf heb ik erg genoten van de lessen die ik hier heb gevolgd en hoop ook dat mijn lessen kunnen bijdragen aan nog meer kennis.
    Nog een reden waarom ik graag leraar wil zijn is omdat ik het fijn vind om anderen te kunnen helpen. Ik ben ook enorm fan van Harry Potter en dat zorgt er ook
    voor dat ik me graag hierin verdiep. (Het spijt me als het geen 200 woorden zijn. Kon niks anders meer bedenken) (Moet trouwens elke dinsdag naar theater)

9. Wat onderscheid jou van andere docenten?
    Ik maak veel interactie met de spelers en ook geef ik al me enthousiasme aan een les.
    Last edited: 3/10/18
  2. DannyDeDonut

DannyDeDonut

Speler

Misschien kan je de vragen dikgedrukt zetten zo is het nog duidelijker wat de vragen zijn.

En ik raad aan om meer lessen te volgen bij newhp aangezien als ik het goed begrijp je daar nog 0 lessen heb gevolgd en er zijn veel dingen veranders qua lessen in newhp.

Veel succes met je solicitatie.
    HappyNess10 likes this.
  3. Interpunctie

Interpunctie

Speler

In mijn tijd als docent zijnde heeft hij lessen gevolgd :D
  4. donavan121898

donavan121898

Admin

Admin Professor Lead

Redelijke sollicitatie.
    Mag alleen iets overzichtelijker.
  5. kevindegrote

kevindegrote

Moderator

Hoofdmonitor Professor

Deze voorbeeldles bevat bijna niks echt over azkaban probeer er ook in te zetten wat het eerst was wanneer het gebouwd is wat er intussen mee gebeurd is...
  6. HappyNess10

HappyNess10

Speler

Oke, ik heb een beetje op google gekeken en ik heb me eigen info erin gezet. Het is best moeilijk om het allemaal te vinden.
  7. kevindegrote

kevindegrote

Moderator

Hoofdmonitor Professor

Als je het best moeilijk vind is het misschien toch niet zo een goed idee voor jou om docent te worden.
  8. woutcr

woutcr

Speler

Redelijke sollicitatie!

Ik heb wel een paar punten:
    - Er staan afkortingen in als RL en IDK, ik zou als ik jou was dat als hele woorden opschrijven in het nederlands zodat het er nog netter uitziet.
    - Wat onderscheid je van andere docenten is niet heel duidelijk voor mij. Alle docenten geven met enthousiasmehun les en vragen veel aan de studenten.

Verder ziet het er goed uit en wens ik je nog veel succes!
  9. HappyNess10

HappyNess10

Speler

Mijn mening :). Maar ik zie nooit veel vragen? Maar dat kan aan mij liggen?!
  10. jefkedebeer

jefkedebeer

Moderator

Hoofdmonitor Head Professor

Afgewezen

Voor nu vind ik het net niet goed genoeg. Probeer je volwassender te gedragen ingame.

Over 14 dagen kan je terug sollicitatie doen! Veel succes.

Met vriendelijke groeten
    Jefkedebeer
Thread Status:
Not open for further replies.