Professor Sollicitatie - woutcr ♡

Discussion in 'Geaccepteerd' started by woutcr, 23/9/18.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woutcr

woutcr

Speler

Hallo!

Mijn naam is Wouter, veel kennen mij als oud-staff en/of docent. Ik ben sinds kort weer in contact gekomen met de server, en moet ik toegeven dat ik het allemaal wel erg mis. Jefke heeft me overgehaald om weer terug te komen in het team, dus hierbij mijn sollicitatie! Ik zou graag eerlijk beoordeeld willen worden. Feedback is altijd welkom!

1. Wat is je IGN? (in game naam)
    Mijn IGN is woutcr.

2. Wat is je leeftijd?
    Zaterdag 29 september is mijn 15e verjaardag.

3. Hoeveel lessen heb je ongeveer gevolgd op New HP?
    Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik heb er zat gevolgd.

4. In welk vak zou jij les willen geven?
    Jefke beschrijft me als "De beste kruidenkunde docent in Dreamworld History", dus zou ik daar graag weer verder mee willen gaan. Ook kan ik lessen Duelleren en Bezweringen geven.

5. Heb jij al eerdere ervaring als docent?
    Zeker! Op OudHP was ik voor een lange tijd docent geweest. Ik was erg actief en mensen genoten van mijn lessen.

6. wat vind je dat er beter kan aan de huidige manier van lesgeven? En wat moet juist zo blijven?
    Ik vind de manier van lesgeven erg goed. Alles wordt duidelijk uitgelegd voor de spelers, maar sommige lessen hebben soms te veel theorie, wat het saai kan maken voor de speler, dus mijn advies is als docenten veel theorie hebben, de belangrijke standpunten eruit te pakken.

7. Schrijf een voorbeeld les (200-300 woorden, Alleen theorie lessen zijn toegestaan)
    Aangezien ik graag wordt gezien als een kruidenkunde docent, zal ik daar een voorbeeld les over doen.

Introductie: Het onderwerp introduceren.
    Ik )
    Welkom leerlingen bij mijn les kruidenkunde!
    Vandaag gaan we het hebben over de Mandragora. Weet iemand misschien al wat dat is?

Student uit Hufflepuff )
    Beantwoord de vraag correct.

Ik )
    Dat is correct! 1 punt voor Hufflepuff!

Kern: De theorie.
    Ik)
    Een Mandragora, ook wel een alruinwortel genoemd, is een essentieel wat kan worden gebruikt om tegengif te maken.
    Een voorbeeld hiervan is Petrificus Totalus, een spreuk die mensen verstijft. Volwassen Mandragora wordt in toverdranken gebruikt als tegengif hiervoor.
    Ook wordt het vaak gebruikt bij mensen die een gedaanteverwisseling zijn ondergaan.

Kleine Pauze waar studenten de info kunnen opschrijven

Ik)
    Vroeger werd deze plant vaak in de natuur getroffen. Het werd in liefdesdrankjes gedaan. Ze waren 's nachts veel te vinden bij ruïnen van oude boerderijen. Overdag kon je het niet vinden.

Je hebt verschillende soorten Mandragora's. De jonkies zien eruit als paarse plantjes. Boven de grond zie je niet veel, maar als je het uit de grond trekt zie je een vorm van een kleine misvormde baby. Het heeft een groenachtig gevlekte huid en er komen paarse blaadjes uit het hoofd.

Kleine Pauze waar studenten de info kunnen opschrijven

Ze kunnen ook kreten maken. Jonge kreten zijn nog niet dodelijk, maar je kan er wel een aantal uren van buiten westen raken. Dus hoe ouder de plant, hoe gevaarlijker de kreet. Als Mandragora's bij elkaar in de pot willen kruipen, betekent dat ze in de puberteit zitten. Als ze er dan uit komen zijn ze oud genoeg om geoogst te worden.

Aan de Mandragora zit nog veel meer informatie, maar ik hou me aan het limiet van de sollicitatie. Dit zijn 259 woorden.

8. Waarom wil jij docent worden? (minimaal 200 woorden)
    Ik vind dat ik weer docent moet worden, omdat mensen erg van mijn lessen genoten. Ik heb erg veel vrije tijd en verveel me daarom dus erg vaak. Ik kwam dus weer voorbij de servers' discord en ik moet zeggen dat ik het erg mis als docent-zijnde. Jefke heeft me overgehaald om weer gezellig lessen te geven.

Mijn lessen waren erg gezellig en ik maakte veel vrienden. Ik stond altijd enthousiast voor de klas. Ik kon nooit wachten tot ik weer een les mocht geven, maar school naam m'n tijd over die tijd, dus nam ik ontslag om mezelf onder controle te houden. Ik ben over gegaan naar de vierde klas en heb nu veel tijd. Ik kan m'n tijd nu goed plannen en rekening houden met school.

Omdat het nu NewHP is, zijn er nieuwe kansen. Jefke heeft aan m'n hoofd lopen zeiken dat ik weer terug moest komen, en ik heb er goed over nagedacht. Toen besefte ik me dat ik dit erg miste en het graag weer wou doen.

165 woorden.

9. Wat onderscheid jou van andere docenten?

- Mijn lessen waren altijd gezellig. Ik regelde dat altijd iedereen het leuk vond, maar als er iemand mijn lessen verstoorde, nam ik natuurlijk wel maatregelen. Hiervoor zaten er goeie redenen achter.
    (Ik zeg niet dat de andere lessen saai waren/zijn.)

- Ik heb ervaring. Ik was docent van oktober tot december 2017. Ik heb veel positief feedback gehad van studenten, maar soms kreeg ik ook advies wat minder ging en hoe ik dat kon verbeteren, dat nam ik mee naar m'n volgende lessen en het ging steeds beter.

- Ik vind het leuk om te doen. Ik heb er plezier in om mijn lessen voor te bereiden, omdat ik zelf ook dingen aan mezelf leer die ik zelf niet wist eerder. Ik las alle informatie en verdiepte me er erg in. Dat zette ik om in een samenvatting en vertelde het in mijn lessen.

Dit was mijn sollicitatie! Feedback is altijd welkom.
    Heel erg bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groet,
    Wouter - woutcr.

Discord: ;; Wouter#0264
    Last edited: 24/9/18
    Giliam likes this.
  2. donavan121898

donavan121898

Admin

Admin Lead

Mooie sollicitatie & leuke voorbeeldles!
  3. woutcr

woutcr

Speler

Heel erg bedankt! ♡
  4. Grammatica

Grammatica

Eigenaar

Eigenaar Lead

Ik zou nummer 7 aanpassen dan
  5. HappyNess10

HappyNess10

Speler

Ik vindt de sollicitatie een beetje rommelig. Maar voor de rest vindt het een goede sollicitatie (Zo ver ik er dingen uit kan halen)
  6. DannyDeDonut

DannyDeDonut

Speler

Sollicitatie ziet er goed uit het is goed overzichtelijk en de voorbeeld les ziet er leuk uit veel succes met je sollicitatie.
  7. jefkedebeer

jefkedebeer

Moderator

Hoofdmonitor Head Professor

Aangenomen! Sollicitatie ziet er prima uit en ik ken je ook nog van OldHP. Ik wens je veel succes in het docententeam!
Thread Status:
Not open for further replies.